Seria CX50

WALORY konstrukcyjno-użytkowe

Seria KOMATSU CX50 to doskonała wytrzymałość w najcięższych warunkach. KOMATSU CX50 spełnia wszystkie wymagania eksploatacyjne wózków widłowych, a dzięki ulepszeniu takich elementów jak maszt, rama oraz przednia i tylna oś wózki te są bezkonkurencyjne w porównaniu do urządzeń innych marek. Dzięki połączaniu najlepszych silników i unikalnego systemu hydraulicznego zaprojektowanego przez KOMATSU seria CX50 pozwala na osiągnięcie znacznej redukcji kosztów operacyjnych oraz wysokiej wydajność pracy.


Marka KOMATSU poszczycić się może unikalnymi wózkami widłowymi, które projektuje w sposób optymalny zarówno dla komfortu, bezpieczeństwa jak i wydajności użytkowania, z zachowaniem najwyższych norm ochrony środowiska.


Z pewnością będziecie Państwo usatysfakcjonowani unikalnymi korzyściami, które płyną z użytkowania wózków KOMATSU. W przyszłości staną się one standardem podnoszącym satysfakcję z pracy na tych urządzeniach.


WYDAJNOŚĆ I EKOLOGIA:

Zakres funkcji: Wózki spalinowe serii CX50 są jednym z najbardziej trwałych i kompaktowych wózków z tej serii na świecie. Dzięki zastosowaniu węższego rozstawu osi wózek znacznie zyskał na zwrotności przy zachowaniu dużej mocy oraz prędkości zachował ogromną wydajnością przeładunkową, niską awaryjnością oraz możliwością intensywnej pracy, także w systemie trzyzmianowym na zewnątrz i wewnątrz magazynu.
Trwałość: Niezawodność wózków KOMATSU polega na znacznym przedłużeniu żywotności urządzeń poprzez zastosowanie w nich unikalnych projektów i konstrukcji. Ma to odzwierciedlenie w znacznej redukcji całkowitych kosztów utrzymania wózka aż do 14%.
Sterowanie: W pełni hydrostatyczne wspomaganie kierownicy FHPS, to mechanizm, który pozwala na swobodne manewrowanie wózkiem w miejscu jak również w wąskich korytarzach dzięki zastosowaniu kompaktowej kierownicy. System ten charakteryzuje się doskonałą reakcją na manewry operatora, co pozwala na swobodną pracę z ładunkiem na ograniczonej przestrzeni.
Układ chłodzenia: Zachowanie bilansu cieplnego podczas operowania ciężkimi ładunkami znacznie poprawia wydajność wózka. Unikalna budowa osłony i przeciwwagi koncentruje kierunek napływu chłodnego powietrza w stronę chłodnicy i umożliwia jego zwiększony przepływ. Dodatkowo system chłodzenia i system hydrauliczny zaprojektowano tak, aby olej używany przez system hamulcowy przepływał przez chłodnicę oleju hamulcowego. Mechanizm ten zapewnia stabilność hamowania przy dużym obciążeniu i zapobiega osłabieniu hamulców gdy temperatura oleju jest zbyt wysoka. KOMATSU gwarantuje niską awaryjność swoich wózków, którą zmniejszono o ponad 40%. Utrzymanie i koszty eksploatacji zostały zminimalizowane poprzez obszerne badania i testy jakości w różnych warunkach zewnętrznych.
Silniki: Wózki typoszeregu CX50 dostępne są z silnikami światowego producenta najlepszych silników GCT i KOMATSU, projektowanymi specjalnie do zastosowań w wózkach widłowych. Spełniają one najnowsze, europejskie normy EPA Tier3/EU Stage IIIA Compliant Diesel Engine, przy czym zapewniają o wiele niższe zużycie paliwa. Zamontowane w wózkach typu CX50 silniki diesla redukują ilość CO2 w spalinach o 6,5t w skali roku, natomiast dzięki elektronicznej kontroli silnik Nissana zasilany LPG, wyposażony w trójdrożny katalizator spalin zapewnia czystość miejsca pracy.
Układ hydrauliczny SLHS: W celu zmniejszenia ubytku mocy hydrauliki oraz zredukowania obciążenia silnika, w serii KOMATSU CX50 został zaadoptowany system hydrauliki CLSS, to technologia która został sprawdzona w maszynach budowlanych KOMATSU. W systemie tym obciążenie hydrauliki jest automatycznie wykrywane i dzięki temu odpowiednia ilość oleju jest dostarczana przez pompę hydrauliczna o zmiennej wydajności. Zastosowanie tego rozwiązaniu w połączeniu z 3,3 l silnikiem KOMATSU pozwala na znaczne zmniejszenie zużycia paliwa, aż do 20%. Ponadto, urządzenie zapewnia możliwość doskonałej i precyzyjnej pracy z osprzętami roboczymi wykorzystywanymi w wózkach widłowych, bez potrzeby użycia pedału przyśpieszenia.

 

KOMFORT I BEZPIECZEŃSTWO:

Wygoda sterowania:

Zespół KOMATSU bierze pod uwagę komfort i wygodę operatora, rozważa również wszelkiego rodzaju ułatwienia w korzystaniu z proponowanych przez siebie urządzeń. Z tego względu wszystkie tarcze i wskaźniki kontrolne zostały zaprojektowane uwzględniając ergonomię oraz umieszczone w dostępnych i widocznych miejscach.

Kabina i fotel operatora:

Kabina wyposażona została w unikalny system antywibracyjny, który diametralnie redukuje wstrząsy na przedniej osi, a także na maszcie, widłach, kierownicy, dźwigni zmiany biegów i fotelu operatora, co optymalnie podnosi komfort kierowcy, jak i bezpieczeństwo ładunku. Cylindry pochyłu masztu znajdują się pod podłogą kabiny, przez co jest ona bardziej przestronna i wygodna. Komfort i redukcję zmęczenia zapewnia jeszcze unikalny typ pedałów, który zapewnia operatorowi dodatkową przestrzeń. Bezpieczne i wygodne wysiadanie i wsiadanie z kabiny ułatwia antypoślizgowe pokrycie podłogi oraz szeroki stopień. Fotel operatora wyposażony jest w nowy system zawieszenia, amortyzator, ma także zmodernizowany kształt. Ergonomiczny kształt siedzenia zapewnia optymalne oparcie pleców operatora dla jego większego komfortu i mniejszego zmęczenia podczas dłuższej pracy. Ponadto fotel ma sześć stopni regulacji oparcia, możliwość przesunięcia go w przód i tył o 170 mm, oraz chowany pas bezpieczeństwa.

System wyczuwania obecności operatora:

OPSS to opcja gwarantująca bezpieczeństwo, ponieważ pozwala ona na podnoszenie ładunków tylko wówczas, gdy operator znajduje się na fotelu. Gdy tylko opuści on siedzenie, każdorazowo aktywuje się alarm blokujący pracę i jazdę. System ten zapewnia podwójne bezpieczeństwo, ponieważ jest aktywny nawet wówczas, gdy operator wróci na swoje miejsce. Blokada może być zniesiona tylko poprzez przywrócenie dźwigni kierunku jazdy do pozycji neutralnej.
Funkcja startu: Silnik nie może zostać uruchomiony, jeżeli przełącznik jazdy nie będzie w pozycji neutralnej.
Hamulec: Seria CX50 została wyposażona w mokre hamulce tarczowe, uszczelnienie olejem ogranicza dostęp pyłu i zapewnia trwałe, wodoodporne funkcjonowanie. Dodatkowo zastosowanie zaworu kontrolującego siłę hamowania pozwala na bardzo precyzyjne przekazanie ciśnienia z i do pedała hamulcowego, co w znacznym stopniu usprawnia czułość całego układu hamulcowego. Dzięki temu wózek zawsze hamuje w ten sam sposób, hamulce się nie przegrzewają, co zapobiega gwałtownemu zatrzymaniu podczas hamowania, skraca czas oraz koszty przestojów i konserwacji.
Widoczność: Rama masztu została spłaszczona i pozbawiona środkowego wspornika, co niezwykle poszerza pole widoczności operatora i redukuje ilość martwych punktów. W serii BX50 zapewniono dodatkowo widoczność końcówek wideł. Zoptymalizowano również rozmiar i kształt deski rozdzielczej i panelu. Do zwiększenia widoczności przyczynia się wygięty kształt przeciwwagi. Jej krawędź widoczna jest z fotela operatora, co zapewnia lepszą widoczność podczas manewru cofania. Ponadto otwory odprowadzające gorące powietrze są zaprojektowane w taki sposób, by nie kierować go w stronę operatora podczas jazdy do tyłu. Rura wydechowa umieszczona została nisko, co zapobiega wdychaniu spalin oraz poprawia komfort pracy kierowcy.
Ekologia: Dzięki zastosowaniu najlepszych rozwiązań technologicznych stworzono asortyment wózków o zmniejszonym poziomie hałasu i drgań przy jednoczesnym zmniejszeniu potrzeb w zakresie konserwacji. Od początkowego projektowania CAD do modelowania elementów skończonych i końcowej produkcji priorytetami są komfort, wytrzymałość, niezawodność i wydajność. Zmniejszono ilość elementów wymagających regularnej konserwacji, ulepszono dostęp do wykonywania konserwacji co powoduje zmniejszenie kosztów i skrócenie przestojów.
Maszt: Stanowi sztywną i mieszczącą się w obrysie wózka konstrukcję złożona z profili, łańcuchów i szeroko rozstawionych siłowników napędzających. Zastosowane wstępne smarowanie czyni go odpornym na działanie sił skierowanych w przód i w tył, a także przejmuje siły boczne. Pełne zaokrąglenie w miejscach łączenia profili zapobiega ich zmęczeniu i zmniejsza częstotliwość napraw.
Obsługa Serwisowa: W przypadku regularnej konserwacji istotne jest utrzymanie kosztów i czasów przestoju na minimalnym poziomie. Wózki opracowane zostały tak, aby zapewnić łatwość dostępu do komory silnika umożliwiając operatorowi szybkie i skuteczne wykonywanie codziennych czynności konserwacyjnych. Dodatkowo wózek wyposażony jest w elektroniczny system monitorujący wydajność i ochronę silnika, który informuje o kłopotach diagnostycznych silnika, zapobiega przegrzaniu silnika, automatycznie rozgrzewa silnika.