WALORY konstrukcyjno-użytkowe
Seria KOMATSU AX50/BX50 spełniająca wszystkie wymagania eksploatacyjne wózków widłowych jest bezkonkurencyjna pod wieloma względami w porównaniu do urządzeń innych marek. KOMATSU podniosło stopień bezpieczeństwa, zredukowało koszty utrzymania wózka, zapewniło jego większą wydajność i wytrzymałość, a także rozważyło jego wpływ na środowisko naturalne.
Marka KOMATSU poszczycić się może unikalnymi wózkami widłowymi, które projektuje w sposób optymalny zarówno dla komfortu, jak i wydajności użytkowania.
Z pewnością będziecie Państwo usatysfakcjonowani unikalnymi korzyściami, które płyną z użytkowania wózków KOMATSU. W przyszłości staną się one standardem podnoszącym satysfakcję z pracy na tych urządzeniach.
WYDAJNOŚĆ I EKOLOGIA:
Zakres funkcji: | Wózki spalinowe serii AX / BX są jednymi z najbardziej trwałych i kompaktowych wózków z tej serii na świecie. Charakteryzują się one bardzo dużą zwrotnością, jak również ogromną wydajnością przeładunkową, niską awaryjnością, oraz możliwością intensywnej pracy, także w systemie trzyzmianowym na zewnątrz i wewnątrz magazynu. |
Trwałość: | Niezawodność wózków KOMATSU polega na znacznym przedłużeniu żywotności urządzeń poprzez zastosowanie w nich unikalnych projektów i konstrukcji. Zarówno nowa struktura ramy wózka, jak i zmiany wprowadzone do budowy masztu zwiększają trwałość wózka. |
Układ chłodzenia: | Zachowanie bilansu cieplnego podczas operowania ciężkimi ładunkami znacznie poprawia wydajność wózka. Unikalna budowa osłony i przeciwwagi koncentruje kierunek chłodnego powietrza w stronę chłodnicy i umożliwia jego zwiększony przepływ. Dodatkowo system hydrauliczny zaprojektowany został w taki sposób, aby redukować zużycie i utratę oleju, co zapobiega jego przegrzewaniu. KOMATSU gwarantuje niską awaryjność swoich wózków, którą zmniejszyło o ponad 40%. Utrzymanie i koszty eksploatacji zostały zminimalizowane poprzez obszerne badania i testy jakości w różnych warunkach zewnętrznych. |
Silniki: | Wózki typoszeregu AX / BX dostępne są z silnikami światowego producenta najlepszych silników NISSAN i KOMATSU, projektowanymi specjalnie do zastosowań w wózkach widłowych. Spełniają one najnowsze, europejskie normy EPA Tier3/EU Stage IIIA Compliant Diesel Engine, przy czym zapewniają o wiele niższe zużycie paliwa. Zamontowane w wózkach typu BX50 silniki diesla redukują ilość szkodliwych substancji w spalinach o 30%. |
Układ hydrauliczny SLHS: | Unikalna konstrukcja pompy hydraulicznej zasila równocześnie i niezależnie od siebie zarówno układ kierowania wózka, jak i funkcje podnoszenia. Najnowsza technologia układu hydraulicznego KOMATSU pozwala na podnoszenie ładunku dwukrotnie szybciej, niż wózki innych marek na niskich obrotach silnika. Ponadto, urządzenie zapewnia możliwość doskonałej i precyzyjnej pracy z osprzętami roboczymi wykorzystywanymi w wózkach widłowych, bez potrzeby użycia pedału przyśpieszenia. System SLHS pozwala na płynne ruszanie w trakcie wykonywania manewru z miejsca zatrzymania wózka. Dodatkowym ułatwieniem jest wspomaganie układu kierowniczego i zmniejszony rozmiar kierownicy, co poprawia manewrowanie nawet w wąskich przestrzeniach. Dzięki wspomnianym wyżej normom, oraz układowi hydraulicznemu SLHS wózki widłowe KOMATSU AX i BX mają dużą moc przy równoczesnym obniżeniu zużycia paliwa o 8. |
KOMFORT I BEZPIECZEŃSTWO:
Wygoda sterowania: | Zespół KOMATSU bierze pod uwagę komfort i wygodę operatora, rozważa również wszelkiego rodzaju ułatwienia w korzystaniu z proponowanych przez siebie urządzeń. Z tego względu wszystkie tarcze i wskaźniki kontrolne zostały zaprojektowane uwzględniając ergonomię oraz umieszczone w dostępnych i widocznych miejscach. |
Kabina i fotel operatora: | Kabina wyposażona została w unikalny system antywibracyjny, który diametralnie redukuje wstrząsy na przedniej osi, a także na maszcie, widłach, kierownicy, dźwigni zmiany biegów i fotelu operatora, co optymalnie podnosi komfort kierowcy, jak i bezpieczeństwo ładunku. Cylindry pochyłu masztu znajdują się pod podłogą kabiny, przez co jest ona bardziej przestronna i wygodna. Komfort i redukcję zmęczenia zapewnia jeszcze unikalny typ pedałów, który zapewnia operatorowi dodatkową przestrzeń. Bezpieczne i wygodne wysiadanie i wsiadanie z kabiny ułatwia antypoślizgowe pokrycie podłogi oraz szeroki stopień. Fotel operatora wyposażony jest w nowy system zawieszenia, amortyzator, ma także zmodernizowany kształt. Ergonomiczny kształt siedzenia zapewnia optymalne oparcie pleców operatora dla jego większego komfortu i mniejszego zmęczenia podczas dłuższej pracy. Ponadto fotel ma sześć stopni regulacji oparcia, możliwość przesunięcia go w przód i tył o 170 mm, oraz chowany pas bezpieczeństwa. |
System wyczuwania obecności operatora: | OPSS to opcja gwarantująca bezpieczeństwo, ponieważ pozwala ona na podnoszenie ładunków tylko wówczas, gdy operator znajduje się na fotelu. Gdy tylko opuści on siedzenie, każdorazowo aktywuje się alarm blokujący pracę i jazdę. System ten zapewnia podwójne bezpieczeństwo, ponieważ jest aktywny nawet wówczas, gdy operator wróci na swoje miejsce. Blokada może być zniesiona tylko poprzez przywrócenie dźwigni kierunku jazdy do pozycji neutralnej. |
Funkcja startu: | Silnik nie może zostać uruchomiony, jeżeli przełącznik jazdy nie będzie w pozycji neutralnej. |
Hamulec: | Podwójnie profilowany drążek hamulca ułatwia manipulację i zapobiega ześlizgnięciu się dłoni. |
Widoczność: | Rama masztu została spłaszczona i pozbawiona środkowego wspornika, co niezwykle poszerza pole widoczności operatora i redukuje ilość martwych punktów. W serii BX50 zapewniono dodatkowo widoczność końcówek wideł. Zoptymalizowano również rozmiar i kształt deski rozdzielczej i panelu. Do zwiększenia widoczności przyczynia się wygięty kształt przeciwwagi. Jej krawędź widoczna jest z fotela operatora, co zapewnia lepszą widoczność podczas manewru cofania. Ponadto otwory odprowadzające gorące powietrze są zaprojektowane w taki sposób, by nie kierować go w stronę operatora podczas jazdy do tyłu. Rura wydechowa umieszczona została nisko, co zapobiega wdychaniu spalin oraz poprawia komfort pracy kierowcy. |
Ekologia: | Dzięki zastosowaniu najlepszych rozwiązań technologicznych stworzono asortyment wózków o zmniejszonym poziomie hałasu i drgań przy jednoczesnym zmniejszeniu potrzeb w zakresie konserwacji. Od początkowego projektowania CAD do modelowania elementów skończonych i końcowej produkcji priorytetami są komfort, wytrzymałość, niezawodność i wydajność. Zmniejszono ilość elementów wymagających regularnej konserwacji, ulepszono dostęp do wykonywania konserwacji co powoduje zmniejszenie kosztów i skrócenie przestojów . |
Maszt: | Stanowi sztywną i mieszczącą się w obrysie wózka konstrukcję złożona z profili, łańcuchów i szeroko rozstawionych siłowników napędzających. Zastosowane wstępne smarowanie czyni go odpornym na działanie sił skierowanych w przód i w tył, a także przejmuje siły boczne. Pełne zaokrąglenie w miejscach łączenia profili zapobiega ich zmęczeniu i zmniejsza częstotliwość napraw. |
Obsługa Serwisowa: | W przypadku regularnej konserwacji istotne jest utrzymanie kosztów i czasów przestoju na minimalnym poziomie. Wózki opracowane zostały dla zapewnienia łatwego dostępu do komory silnika umożliwiając operatorowi szybkie i skuteczne wykonywanie codziennych czynności konserwacyjnych. |