Seria AX/BX50

WALORY konstrukcyjno-użytkowe

Seria KOMATSU AX50/BX50 spełniająca wszystkie wymagania eksploatacyjne wózków widłowych jest bezkonkurencyjna pod wieloma względami w porównaniu do urządzeń innych marek. KOMATSU podniosło stopień bezpieczeństwa, zredukowało koszty utrzymania wózka, zapewniło jego większą wydajność i wytrzymałość, a także rozważyło jego wpływ na środowisko naturalne.

Marka KOMATSU poszczycić się może unikalnymi wózkami widłowymi, które projektuje w sposób optymalny zarówno dla komfortu, jak i wydajności użytkowania.

Z pewnością będziecie Państwo usatysfakcjonowani unikalnymi korzyściami, które płyną z użytkowania wózków KOMATSU. W przyszłości staną się one standardem podnoszącym satysfakcję z pracy na tych urządzeniach.

 


WYDAJNOŚĆ I EKOLOGIA:

Zakres funkcji: Wózki spalinowe serii AX / BX są jednymi z najbardziej trwałych i kompaktowych wózków z tej serii na świecie. Charakteryzują się one bardzo dużą zwrotnością, jak również ogromną wydajnością przeładunkową, niską awaryjnością, oraz możliwością intensywnej pracy, także w systemie trzyzmianowym na zewnątrz i wewnątrz magazynu.
Trwałość: Niezawodność wózków KOMATSU polega na znacznym przedłużeniu żywotności urządzeń poprzez zastosowanie w nich unikalnych projektów i konstrukcji. Zarówno nowa struktura ramy wózka, jak i zmiany wprowadzone do budowy masztu zwiększają trwałość wózka.
Układ chłodzenia: Zachowanie bilansu cieplnego podczas operowania ciężkimi ładunkami znacznie poprawia wydajność wózka. Unikalna budowa osłony i przeciwwagi koncentruje kierunek chłodnego powietrza w stronę chłodnicy i umożliwia jego zwiększony przepływ. Dodatkowo system hydrauliczny zaprojektowany został w taki sposób, aby redukować zużycie i utratę oleju, co zapobiega jego przegrzewaniu. KOMATSU gwarantuje niską awaryjność swoich wózków, którą zmniejszyło o ponad 40%. Utrzymanie i koszty eksploatacji zostały zminimalizowane poprzez obszerne badania i testy jakości w różnych warunkach zewnętrznych.
Silniki: Wózki typoszeregu AX / BX dostępne są z silnikami światowego producenta najlepszych silników NISSAN i KOMATSU, projektowanymi specjalnie do zastosowań w wózkach widłowych. Spełniają one najnowsze, europejskie normy EPA Tier3/EU Stage IIIA Compliant Diesel Engine, przy czym zapewniają o wiele niższe zużycie paliwa. Zamontowane w wózkach typu BX50 silniki diesla redukują ilość szkodliwych substancji w spalinach o 30%.
Układ hydrauliczny SLHS: Unikalna konstrukcja pompy hydraulicznej zasila równocześnie i niezależnie od siebie zarówno układ kierowania wózka, jak i funkcje podnoszenia. Najnowsza technologia układu hydraulicznego KOMATSU pozwala na podnoszenie ładunku dwukrotnie szybciej, niż wózki innych marek na niskich obrotach silnika. Ponadto, urządzenie zapewnia możliwość doskonałej i precyzyjnej pracy z osprzętami roboczymi wykorzystywanymi w wózkach widłowych, bez potrzeby użycia pedału przyśpieszenia. System SLHS pozwala na płynne ruszanie w trakcie wykonywania manewru z miejsca zatrzymania wózka. Dodatkowym ułatwieniem jest wspomaganie układu kierowniczego i zmniejszony rozmiar kierownicy, co poprawia manewrowanie nawet w wąskich przestrzeniach. Dzięki wspomnianym wyżej normom, oraz układowi hydraulicznemu SLHS wózki widłowe KOMATSU AX i BX mają dużą moc przy równoczesnym obniżeniu zużycia paliwa o 8.

 

KOMFORT I BEZPIECZEŃSTWO:

Wygoda sterowania: Zespół KOMATSU bierze pod uwagę komfort i wygodę operatora, rozważa również wszelkiego rodzaju ułatwienia w korzystaniu z proponowanych przez siebie urządzeń. Z tego względu wszystkie tarcze i wskaźniki kontrolne zostały zaprojektowane uwzględniając ergonomię oraz umieszczone w dostępnych i widocznych miejscach.
Kabina i fotel operatora: Kabina wyposażona została w unikalny system antywibracyjny, który diametralnie redukuje wstrząsy na przedniej osi, a także na maszcie, widłach, kierownicy, dźwigni zmiany biegów i fotelu operatora, co optymalnie podnosi komfort kierowcy, jak i bezpieczeństwo ładunku. Cylindry pochyłu masztu znajdują się pod podłogą kabiny, przez co jest ona bardziej przestronna i wygodna. Komfort i redukcję zmęczenia zapewnia jeszcze unikalny typ pedałów, który zapewnia operatorowi dodatkową przestrzeń. Bezpieczne i wygodne wysiadanie i wsiadanie z kabiny ułatwia antypoślizgowe pokrycie podłogi oraz szeroki stopień. Fotel operatora wyposażony jest w nowy system zawieszenia, amortyzator, ma także zmodernizowany kształt. Ergonomiczny kształt siedzenia zapewnia optymalne oparcie pleców operatora dla jego większego komfortu i mniejszego zmęczenia podczas dłuższej pracy. Ponadto fotel ma sześć stopni regulacji oparcia, możliwość przesunięcia go w przód i tył o 170 mm, oraz chowany pas bezpieczeństwa.
System wyczuwania obecności operatora: OPSS to opcja gwarantująca bezpieczeństwo, ponieważ pozwala ona na podnoszenie ładunków tylko wówczas, gdy operator znajduje się na fotelu. Gdy tylko opuści on siedzenie, każdorazowo aktywuje się alarm blokujący pracę i jazdę. System ten zapewnia podwójne bezpieczeństwo, ponieważ jest aktywny nawet wówczas, gdy operator wróci na swoje miejsce. Blokada może być zniesiona tylko poprzez przywrócenie dźwigni kierunku jazdy do pozycji neutralnej.
Funkcja startu: Silnik nie może zostać uruchomiony, jeżeli przełącznik jazdy nie będzie w pozycji neutralnej.
Hamulec: Podwójnie profilowany drążek hamulca ułatwia manipulację i zapobiega ześlizgnięciu się dłoni.
Widoczność: Rama masztu została spłaszczona i pozbawiona środkowego wspornika, co niezwykle poszerza pole widoczności operatora i redukuje ilość martwych punktów. W serii BX50 zapewniono dodatkowo widoczność końcówek wideł. Zoptymalizowano również rozmiar i kształt deski rozdzielczej i panelu. Do zwiększenia widoczności przyczynia się wygięty kształt przeciwwagi. Jej krawędź widoczna jest z fotela operatora, co zapewnia lepszą widoczność podczas manewru cofania. Ponadto otwory odprowadzające gorące powietrze są zaprojektowane w taki sposób, by nie kierować go w stronę operatora podczas jazdy do tyłu. Rura wydechowa umieszczona została nisko, co zapobiega wdychaniu spalin oraz poprawia komfort pracy kierowcy.
Ekologia: Dzięki zastosowaniu najlepszych rozwiązań technologicznych stworzono asortyment wózków o zmniejszonym poziomie hałasu i drgań przy jednoczesnym zmniejszeniu potrzeb w zakresie konserwacji. Od początkowego projektowania CAD do modelowania elementów skończonych i końcowej produkcji priorytetami są komfort, wytrzymałość, niezawodność i wydajność. Zmniejszono ilość elementów wymagających regularnej konserwacji, ulepszono dostęp do wykonywania konserwacji co powoduje zmniejszenie kosztów i skrócenie przestojów .
Maszt: Stanowi sztywną i mieszczącą się w obrysie wózka konstrukcję złożona z profili, łańcuchów i szeroko rozstawionych siłowników napędzających. Zastosowane wstępne smarowanie czyni go odpornym na działanie sił skierowanych w przód i w tył, a także przejmuje siły boczne. Pełne zaokrąglenie w miejscach łączenia profili zapobiega ich zmęczeniu i zmniejsza częstotliwość napraw.
Obsługa Serwisowa: W przypadku regularnej konserwacji istotne jest utrzymanie kosztów i czasów przestoju na minimalnym poziomie. Wózki opracowane zostały dla zapewnienia łatwego dostępu do komory silnika umożliwiając operatorowi szybkie i skuteczne wykonywanie codziennych czynności konserwacyjnych.